MENU
1
2
3
9:08 | December 10, 2016

SATURDAY SPRINT SESSION

adidas,Training & Exercise

img_0095 img_0096Time to sprint – Let’s do this

3 tips för ett bra intervallpass 

1. Kör efter ett schema. Bestäm hur passet ska se ut innan du sätter igång. Tillfredsställelsen är garanterad när du vet att du klarat hela passet. Variera din intervallpass. Vissa pass fokuserar du på kort distanser och vissa på längre, eller en kombination.

2. Gå inte ut för hårt. Ofta blir vi övertaggade eller lever på gamla meriter när vi ska köra intervaller. Vi kör igång på alldeles för hög hastighet, vilket snabbt kan resultera i att vi aldrig riktigt kommer in i ett skönt flow och känner att vi kan hantera varken andningen eller intervallerna. Börja med en uppvärmning i ett skönt tempo, du ska kunna prata samtidigt som du springer. Ta det även lugnt med de första intervallerna, du vill inte dra på dig någon skada. Snart är kroppen igång och det är dags att börja utmana.

3. Öka lite hela tiden. Det positiva som jag personligen älskar med löpband är att man kan kontroller hastigheten. Kroppen vänjer sig snabbt så se till att du hela tiden utmanar och ökar, även om det bara är med 0.2 km/h. Jag brukar köra två intervaller på samma hastighet och sedan öka med minst 0.5 km/h. Ett intervallpass ska inte vara “en walk in  the park”. Det ska vara tufft.. både mentalt och fysiskt utmanade. Var inte för fega, ni orkar! Belöningen och känslan efter…. halleluja!!


Fashionablefit Sprint Session – Click for video

A1. Dynamic stretch – 5 min

A2. Warm up run 20 min (9.5 – 10.0 k/h)

A3. Sprint 60:60 x 5 (14.5 – 15.5 k/h)

A4. Sprint 30:30 x 5  (16.0 – 18.0 k/h)

A5. Sprint 20:40 x 5 (18.5 – 20.0 k/h)

A6. Cool down run – 5-10 min (9.0 k/h)

Note: Start the session with a dynamic stretch to get your muscles ready for the workout. Make sure you do your warm up run, don’t injure yourself by starting sprinting cold. Ease into it… start with a slow jog and just get your body mowing. A3 is the first set of sprints. Sprint 60:60 x 5 (14.5 – 15.5 k/h) means that you run for 60 sec and rest for 60 sec. You repeat this 5 times. Personally I start at speed 14.5 and increase the speed every other sprint with at least 0.5 k/h. All the speeds are only for your referens.. It’s the speeds I personally did for this sprint session.

If you have questions don’t hesitate to ask! Happy running!

18:41 | December 9, 2016

UE PARTY UP X HOSS EVENTS

Lifestyle

hoss-events-x-ultimate-ears-by-fabian-wester-53hoss-events-x-ultimate-ears-by-fabian-wester-48hoss-events-x-ultimate-ears-by-fabian-wester-9hoss-events-x-ultimate-ears-by-fabian-wester-74hoss-events-x-ultimate-ears-by-fabian-wester-78hoss-events-x-ultimate-ears-by-fabian-wester-70Amazing Friday nigh about two weeks ago! 

Flash back Friday… kastar tillbaka två veckor när jag kom hem från NY och fick njuta av ett magisk kväll hostad av bästa tjejerna @hossevents. Om varje fredag ändå var så!! Tack igen för en magisk och oförglömlig kväll! <3


Flash back Friday… throwing it back two weeks when I came back from NYC and literally went straight to this amazing party event hosted by my girls @hossevents. Thank you girls for an epic night! You always deliver unforgettable experiences! <3 

11:19 | December 8, 2016

KEEP YOUR THOUGHTS POSITIVE

Inspiration & Motivation

“You have been criticizing yourself for years, and it hasn’t worked. Try approving of yourself and see what happens.” – Louise L Hay

I love this quote and think it’s such an important message for all women out there. It’s probably a topic many of us can relate to in one way or another. My fellow swedes would knows about this thing called “the good girl syndrome” where lack of self esteem may drive us to be extremely hard on ourselves. Most often we would then feel the need to always have to perform at our absolute best and over exceed in everything we do. I love that I’ve always been vey driven and my high ambitions. As you might know I often refer to myself as a “goal getter”. Visualizing what I want comes naturally to me, so I’ve always set goals for myself and worked hard to achieve them. But I’m realizing that I probably and most likely have a bit of this good girl syndrome. 

The past few months has truly taught me so much about myself though. I’ve taken the time to reflect and understand more about myself, my self esteem and confidence. Which also allows me to remember to not bee to hard on myself  when things doesn’t play out the way I had visualized. 

I’ve come to learn how important it is to remember that failing at something is not a reflection of not being good enough. Something I need to keep reminding myself of. Don’t get me wrong I’m very proud of myself  for all the things I have achieved. But it’s kind of a catch 22 when you always strive to achieve and accomplish more…. 

Is this something you can relate to, often think about or actively work on?

Further more… this year has certainly been a roller coasters with its highs and it’s lows for me. Big changes, challenges and life lessons learned in my private life as well as within my business. But struggles builds strength! I believe in gratitude… with a positive mindset and outlook on life we have the inner strength to power through and overcome curveballs life will throw us. We might not see it right there and then… but I try to see it as life lessons and experiences that will teach us something and allow us to evolve and grow. When we go through bad times, we can appreciate good times so much more! I’m grateful to have been on this 2016 roller coasters, because looking into 2017 I’m going to make it epic!

8:01 | December 8, 2016

URBAN RIDE WITH JEN

Training & Exercise

IMG_3617IMG_4966IMG_4968IMG_4973Urban Ride Stockholm

Det var ett tag sedan jag körde på Urban Ride nu i och med att jag rest så mycket det senaste. Börjar få lite abstinens! Jag längtar verkligen efter att få “dansa på cykeln” igen, haha!

På torsdagar 11.45 är det bästa Jennifer som håller i lunchpasset. Jennifer (@urbanride_jenwallin) har tränat med mig på mina camps i flera år och nu är hon själv instruktör, sååå grymt!! Den här tjejen kan röra på höfterna om man säger så, inspo till tusen!!! Torsdag den 22/12 har jag bokat in mig på hennes pass och ni som joinar kommer få en härlig överraskning av mig. Hoppas vi ses! Whoop whoop!

Boka HÄR! 

14:28 | December 7, 2016

FASHIONABLEFIT TRAINING

Fashionablefit,Fashionablefit Bootcamp,Training & Exercise

img_0037img_9938Fashionablefit Training in small group

Onsdagspepp får dessa grymma tjejer stå för. Några av de som  var med och testade Fashionablefit Training i liten grupp i början på hösten. Mina dagar har gått i ett och lika mycket som jag flänger mellan länder just nu har jag flängt mellan möten för att börja spika saker för Fashionablefit training och bootcamps i vår. Jag är minst sagt pepp på det nya året!

Just nu sitter jag på flyget ner till Marbella och så fort jag stöter min fot på gymmet kommer jag danka av passet nedan!

Fashionablefit Training: Pull lower body / Push upper body

A1. Good mornings,

A2. Militärpress, 15 x 4

B1. Sumo stiff leg deadlift, 15 x 4

B2. Flat bench dumbbell chest press, 15 x 4

C1. Plank on pilates ball, 30 sec x 4

C2. Russian twist with weighed ball, 30 x 4

D1. 10 x 20: 20 sprints on treadmill


Note: Start with a full body dynamic warm up. Start with exercises A1 and A2 and repeat the superset 4 times. Then move on to B1 and B2 and then C1 and C2… follow the same superset strategy as for A1 and A2. To really boost  fat burn without loosing muscle add some sprints at the end of the weight session. This will keep your metabolism on fire all day. Happy Wendesday workout!