15:12 | August 31, 2013

DAGENS DETALJ

Fashion,Mode,Shopping & Outfits
IMG_2143

Tights / Adidas by Stella McCartney

Har precis kommit hem från Hasselbacken och en härlig brunch med Adidas och bästa Petra. Har aldrig varit där tidigare men kan varmt rekommendera deras brunch. Supergod mat och riktigt mysigt ställe!

Nu: Styr upp Fashionablefit Tailor Made. PT-online kommer vara tillgängligt från och med måndag. Information om hur man ansöker kommer upp på bloggen.

Senare: Soffläge + film + treats.

17:18 | August 30, 2013

TREVLIG HELG!

Okategoriserade

Oj vad den här veckan flög förbi. Det känns som att det var igår jag körde igång bootcampen. Men vilken grym vecka vi har haft! Magiskt att vara igång igen. Extra härligt att avsluta veckan med att önska trötta, svettiag men glada tjejer en trevlig helg! Nu är det till att verkligen vila och återhämta sig.

Igår körde jag ännu ett pass av Hot FLX på SATS. Dynamisk stretchning i 38 graders värme. Som utformat för min stela kropp! Rutin på det passet och min kropp kommer tacka och bocka! HÄR på sida 18 kan ni läsa min artikel om Hot FLX, samt mina två andra artiklar i fitnesstemat. IMG_1955Ha nu en riktigt mysig fredag och trevlig helg! Xx Hannah

18:47 | August 29, 2013

IMMUNE BOOSTERS

Nutrition

IMG_2041IMG_2054

Blir ni ofta sjuka när ni rivstartar er träning?

När ni kommer igång med träningen är det extra viktigt att ni får tillräckligt med sömn och ger kroppen tillräckligt mycket tid för återhämtning. Sömn och återhämtning är mitt första tips för att lyckas finta sjukdomar. Mitt andra tips är att satsa på livsmedel som hjälper till att boosta immunsystemet med vitaminer, mineraler och antioxidanter.

Citrusfrukter är som ni vet rikt på C-vitamin som bootsar och ger vårt immunförsvar support. Kryddor som ingefära, gurkmeja, cayennepeppar är inflammationsdämpande och innehåller många näringsämnen som våra kropp mår bra av. Gurkmeja innehåller curcumin som ger den sin gula färg, curcumin är en kraftfull antioxidant med anti-inflamatoriska egenskaper.

Jag älskar att krydda min kyckling med gurkmeja. Jag brukar även koka upp bovete som jag sedan blandar med en matsked kokosolja + gurkmeja. Supergott och nyttigt! Citrusfrukter och ingefära åker dagligen ner i mina gröna smooties.

17:15 | August 29, 2013

ÖVNINGSTIPS

Training & Exercise

Hannah AnderssonAlternating back leg drop lunge: Take a big step back and lower yourself by bending your front knee. Your knee should be aligned with your toes. Put your weight on the front leg and push yourself up to starting position. Now: take a step back with the other leg. Go all the way down! Full range of motion activates your muscles more than only going 90°. Half range, half results!  Great movement for well sculpted legs and butt. Happy lunging!

Genom att gå hela vägen ner och inte stanna vid 90° får du maximal kontakt med dina muskler och där med bättre effekt….. lika med bättre resultat. Cameron så alltid till mig när han började träna mig för över tre år sedan: “Half range, half results!”. Det här är en av mina favoritövningar som alltid finns med i mina program. Grym övning för att bygga starka, välsvarvade spiror och rumpa.