20:34 | February 28, 2013

TRÄNING

Shopping & Outfits,Training & Exercise

Hej tjejer! Vill ni ha mer träning? Mitt mål är att börja fylla bloggen med ännu mer träning, vad säger ni om det? Hur gör jag det på bästa sätt så att ni läsare blir glada? 🙂

Mitt träningslinne med racerback kommer från ett utav mina favvomärken, Lululemon.

English: Hey girlies! Do you want to see more training stuff in the blog? I was thinking to post even more about training, what do you think? How do I go about this, how do I make you happy? 🙂

My racerback yoga tank is from one of my favourite brands, Lululemon

5:18 | February 28, 2013

A.T.G

Shopping & Outfits

JA TACK! Kan inte sluta tänka på dessa bikinis från märket A.T.G (All Things Good). De har varit totalt slutsålda sedan början av sommaren här i Sydney. Det ska tydligen komma in en ny leverans i slutet av februari, man kanske ska passa på då? Vad tycker ni, hiss eller diss?

Helt sjukt att jag har spenderat max tre dagar på stranden den här sommaren. Vädret har varit riktigt knäppt på helgerna 🙁 Jag hoppas på lite mer pool och strandhäng i Marbella om tre veckor, jippi! Då skulle ju en A.T.G bikini vara perfekt 🙂

English: YES PLEASE! I can´t stop thinking about these bikinis from A.T.G (All Things Good). They have been sold out since the beginning of the summer, but apparently there will be a second drop in the end of February. Maybe I should get my hands on one? What do you think? 

The weather has been so annoying this summer, I have seriously spent three days on the beach 🙁 I´m hoping for more beach time in Marbella in three weeks. I Can´t wait! One of these A.T.G bikini would be perfect 😉 

0:39 | February 28, 2013

ÅTERHÄMTNINGSMÅL

Snack

Mitt favoritsnack just nu? Banan och kokosvatten smoothie. Älskar den tropiska smaken. Jag använder en halv frusen banan + 1 till 2 dl kokosvatten + en skopa proteinpulver med banansmak (Dymatize, Elite whey protein) + massa is. Jag gillar när smoothin är ganska isig, blir nästan som glass 🙂 Sedan toppar jag med lite kanel. Jag verkligen njuter av att dricka den här, beroendeframkallande är en understatement!

Vill man så kan man boosta sin smoothie med;  Chiafrön + fiberhusk + 1 sked kokosolja.

English: My favourite snack at the moment? Banana and coconut water smoothie. Love the tropical flavor. I use 1/2 frozen banana + 1 to 2 dl coconut water  + one scoop protein powder with banana flavor (Dymatize, Elite whey protein) + a lot of ice. I really enjoy it with a lot of ice, it almost tastes like ice cream 🙂 I finish off with some cinnamon on the top.  This seriously feels like a treat, I´m addicted! 

If you want.. boost the smoothie with some chia seeds + psyllium husk + 1 spoon coconut oil.

10:36 | February 27, 2013

LUNCH

Lunch & Dinner,LUNCHBOX TIPS,Nutrition

Älskar lax!!!!  Jag äter fisk typ en gång i veckan, vilket jag anser är alldeles för lite! Helst skulle jag vilja äta fisk 3-5 gånger i veckan. Fick ett ryck idag och svängde förbi fiskdisken på väg hem från gymmet. Nu ska det bli mer fisk för min del! Det vart en riktigt “ren” och näringsrik lunch. Hur läcker är inte den lila moroten?! Så, nej jag är inte vegetarian, men det har blivit en hel del vegoluncher på sistone 🙂

Ni kanske har märkt att jag pratat en hel del om baskost och alkaliserande livsmedel den senaste tiden? Well, kött är syrabildande i kroppen, så genom min kost har jag genomgått en liten detox och försökt fokuserat på mat som inte har ett surt Ph värde. Jag mår toppen och känner mig väldigt lean.

Nu ska jag springa iväg och träna tre asköna Aussie tjejer!

English: Love salmon!!! I eat fish about once a week, not enough! I would like to aim  for 3-5 times per week at least. Got this sudden urge to stock up on some salmon after I finished my workout. This lunch turned out very clean and lean… How amazing does the purple carrot look?

You have probably noticed that I have been talking a lot about the alkalising foods lately. Well, I wanted to go through a bit of a cleanse and detox. I have really tried to focus on the foods that doesn’t act acidic in our bodies. Red meet is acidic, so I have limit read meet to a few times per week. I´m feeling great and lean 🙂

Okay, got to run! Time to train my lovely girls in North Sydney.

 

5:27 | February 27, 2013

SNEAK PEAK

Training & Exercise

Instagram >> @fashionablefit

Sneak peak av dagens träningspass hittar ni HÄR!  Det är helt sjukt att varje pass blir svettigare och svettigare, haha! För mig ska ett grymt träningspass vara riktigt svettigt. Backslick och dyngsur topp! Försökte lägga upp videon här i bloggen men det ville inte fungera. Videon visar halva min workout, så ni får se lite hur det ser ut när jag tränar 🙂

Första övningen är “bent knee dead lifts”, det viktigaste att tänka på är att ryggen ska vara rak och inte runda. Nu är min lägre del av ryggraden genetiskt rundad  så jag har sjukt svårt att få den spikrak, men jag vill att ni strävar efter att ryggen ska vara så rak som möjligt.  Att få till “perfekta” marklyft är något jag tränar stenhårt på. Kör så svetten rinner tjejer! Xo Hannah

English: Sneak peak of today´s workout you find HERE! I love a sweaty workout! It makes me feel great and like I really worked out. Back slick and crop top soaked in sweat, haha! I tried to insert the video in the blog, but it didn’t work. The video gives you a sneak peak of some the exercises I did today. The first one is bent knee dead lifts. Now, your back is meant to stay flat. Genetically I have a rounding spine in my lower back, so it´s really hard for my to get it really flat. I want you to aim to keep your back as flat as possible when doing dead lifts. Nailing a perfect dead lift is one of my major goals at the moment. . Go hard or go home ladies! Xo Hannah